2018. április 7., szombat

ÖRÖKSÉG / KIÁLLÍTÁS






ÖRÖKSÉG


Családi örökségünk egy tenyérnyi természet a Balaton déli partján. Egy szerény családi ház
kerttel, melléképülettel. Szüleink földművesek voltak. Apám, Baricz Ferenc a Nyárád völgyéből katonaként került a Dunántúlra. Anyám, Horváth Erzsébet szemesi halászcsaládból származik. A feketebézsenyi kertészetben találtak egymásra és 1943 karácsonyán kötöttek házasságot. Három leánygyermekkel áldotta meg őket a sors, én vagyok a harmadik, a legkisebb. Az ötvenes években vásárolták meg egy pesti illetőtől azt a pici földet, melynek művelése biztosította számunkra a megélhetést. Természetben nőttünk fel, majd tanulmányaink befejezése után elhagytuk a szülői fészket. Nővéreim férjhez mentek, más-más városba költöztek, én meg járom sajátos utamat szenvedélyemnek élve, amit kicsi gyermekként jelöltem ki  magamnak. Utazom a nagyvilágban és képeket készítek szabadon mindarról, ami tetszik nekem. Negyven év távollét után tértem vissza oda, ahonnét elindultam. Szüleim elvesztése felerősítette ragaszkodásom az emlékeim iránt. Örömmel viselem gondját földünknek, és nem tudok betelni azzal a csodával, amit ez az életforma ad. Ez az én örökségem. Átmenteni, megörökíteni a múló időt. Hagyományos fotográfia. Fekete-fehér. Ezüstalapú.